Конспекти відкритих занять



Тема: Виготовлення акваріумних рибок в техніці трикутних модулів (оригамі).
Мета:
·        навчити виготовляти акваріумні рибки в техніці модульного оригамі;
·        розвивати просторове уявлення та вміння працювати з об`ємними предметами;
·        розвивати дрібну моторику рук;
·        розвивати комунікативні здібності;
·        стимулювати розвиток пам`яті, вміння концентрувати увагу;
·        виховувати взаємоповагу та взаєморозуміння між вихованцями;
·        виховувати вміння працювати на спільний результат.
Тип заняття: комбіноване.
Обладнання: макет акваріуму, зразки виготовлених рибок, схеми їх виготовлення, кольоровий папір, ножиці, модулі різних кольорів, клей.
         
Хід заняття.
                        І. Організаційна частина.
Керівник гуртка: Добрий день! Сьогоднішнє заняття розпочнемо з гарного настрою. Візьміться за руки і посміхніться один одному, поділіться позитивом. Наше заняття буде цікаве і пізнавальне, ми будемо працювати та відпочивати. Познайомимося з різними видами рибок, методом модульного оригамі навчимося складати свої незвичайні рибки. Працювати ми будемо у 5 групах. Кожна група буде не лише виготовляти з паперу, а й познайомить нас з цікавою інформацією.
ІІ. Вступна частина.
Керівник гуртка: Діти, відгадайте загадку
Пір`я, та не літає, ніг немає, та не наздоженеш.(Риба)
Розповідь керівника гуртка.
Сотні тисяч років тому, задовго до появи на Землі людини, океанах вже плавали риби. У той час вони були   найрозвиненішими створіннями.
З тих пір вони стали розвиватися різними шляхами.  Зараз тільки деякі види лише віддалено нагадують перших примітивних океанських риб.
Більшість риб використовує свій хвіст, як мотор. За допомогою хвоста і плавників вони управляють своїми рухами.
Причиною того, що риби мають темне забарвлення зверху і світле знизу, є те,що це їм допомагає захиститися від своїх ворогів. Існує більше 20 тисяч риб, і важко уявити скільки неповторного є в житті кожної.
Зараз до вашої уваги розповідь наших гуртківців про « рекордсменів» з-поміж риб.
(повідомлення від творчих груп)
-Найбільша риба на Землі – китова акула: - завдовжки до 20 метрів.
-Найбільша річкова риба - сом, завдовжки 5 м, а вагою понод 300 кг.
-Найменша рибка  наших вод – бичок Берга, який є в Чорному й Азовському морях. Бички завдовжки 3 см поміж своїх родичів здаються велетнями. «Рекордсмен» зі стрибків поміж риб – сьомга, яка долає в повітрі 3-4 м.
-У річках Бразилії живе риба-лист. Тіло її плоске, як лист, ніс витягнутий, як черешок листа, а на боках візерунки, схожі на листові пржилки. Вона пливе, як лист за течією. Усі її плутають із листом і не чіпають.
-У тропіках живе риба-чотириочка: кожне око її поділене навпіл. Рибка плаває по поверхні та верхніми половинками очей спостерігає за повітрям, а нижніми половинками – за дном. Бачить, що вгорі та, що внизу, - нічого не прогледить!
-Піранья – португальською означає «пірат». У цих нешкідливих на вигляд рибок потужні, як у бульдога щелепи з міцними, гострими зубами. Піранья миттєво перекусить палицю, завтовшки в палець. Якщо піраньї зустрінуть кабана, який пливе, або бика, то залишать від нього купу обгризених кісток. Їх бояться навіть крокодили. Утім, вони їстівні, тільки ловити їх слід обережно.
Керівник гуртка: Діти, хто знає загадки про риб?
(кожна творча група мала завдання – підготувати загадки про риб)
1.     У мулі він ховається, в сметані смажиться. (Карась).
2.     В річці риба проживає –
Довгу морду вона має,
Гострі зуби, хижу вдачу -
В річці всі від неї плачуть. (Щука).
   3. В морі, не торкнувши дна,
       Риба плаває одна
       Страх вселяє всім хижачка
       Зла, могутня і страшна.(Акула).
   4. Сидять рибаки,
       Стережуть поплавки.
       Рибак Корній
       Піймав трьох ...(окунів).
5.     Не людина, не звір, а з вусами. (Сом)

                         ІІІ ОСНОВНА ЧАСТИНА. 
             (практична робота у творчих групах)
             Мотивація до навчальної діяльності
Керівник гуртка: Діти, у кого з вас вдома є акваріумні рибки?
Розкажіть, як ви за ними доглядаєте?
(розповіді вихованців гуртка)
Керівник гуртка: Не в кожного є змога тримати і доглядати за такими домашніми улюбленцями. Ми сьогодні виготовимо акваріум з рибками, який буде прикрашати нашу класну кімнату.
Оголошення ,представлення теми
1.     Повідомлення керівника гуртка про значення модульного оригамі  для розвитку людини.
  Модульне оригамі навчає:
  -різним технікам складання з паперу;
  - знайомить з основними геометричними поняттями;
  - стимулює розвиток уваги, пам`яті, просторової уваги;
  - розвиває дрібну моторику рук;
  - формує вміння  працювати по схемах;
  - спонукає створенню ігрових ситуацій, розвиває комунікативні здібності дітей.
2.     Особливість техніки трикутного модульного оригамі : модулі з`єднуються шляхом вкладання їх один в одного, при цьому сила тертя не дає їм розпастися.
   3. Нагадування про необхідні матеріали і схеми складання трикутного модуля.
   3. Демонстрація виготовлених зразків рибок і роз`яснення схеми їх виконання.
   4. Повторення техніки безпеки на гуртку.
   Перед початком роботи нам потрібно пригадати правила поведінки при роботі з ножицями та папером.
(правила роботи з ножицями нагадують представники творчих груп)
   Правила користування ножицями:
1.     Ножиці для ручної праці повинні мати заокруглені кінці.
2.     Клади ножиці так, щоб вони не виступали за край робочого стола.
3.     Не працюй тупими ножицями, а також ножицями зі слабким кріпленням.
4.     У процесі різання уважно слідкуй за розміткою.
5.     У процесі роботи тримай матеріал пасивною рукою так, щоб пальці були осторонь від гострого леза.
6.      Не розмахуй ножицями, під час різання, не ходи, а також не підходь занадто близько до того, хто ними працює.
7.      Після роботи ножиці тримай складеними, бажано в чохлі.
  Керівник гуртка:  Під час практичної роботи ми будемо працювати групами по 4 вихованці в кожній. Завдання:  зробити  різнокольорові трикутні модулі і скласти з них по дві рибки в кольоровій гамі, яка на вашу думку найбільше підходить, за схемами. Під час роботи треба проявляти творчість, креативність. Базову схему можна змінювати за власним бажанням. По закінченні роботи кожна група буде представляти свою роботу та поділиться інформацією про акваріумних рибок, яку ви підготували зазделегідь.


       (практична робота у творчих групах) 

Фізкультхвилинка.
Встаньте, діти, посміхніться,
Землі нашій поклоніться!                    
За хороший день вчорашній.
І до сонця потягніться.
В різні боки похиліться,
Веретеном покрутіться.
Раз – присядьте, два – присядьте
І на місці тихо сядьте.                    

(продовження практичної роботи у творчих групах)

ІV Підбиття підсумків, оцінювання результатів заняття.
Керівник гуртка:  
Представник кожної групи розміщує рибок в акваріумі, інший представляє роботу, розповідає про те, як її виготовляли.
 (Захист робіт по творчих групах і презентація рибок в акваріумі.)







Виготовлення подарунка до дня Святого Миколая
(Ангел  у техніці оригамі)
Мета:
·                       навчити виготовляти ангела в техніці оригамі;
·                       розвивати уяву, фантазію, творче мислення вихованців;
·                       формувати ціннісне ставлення до українських народно-християнських традицій та бажання зберігати та продовжувати їх.
Завдання:
·                       актуалізувати знання дітей про свято;
·                       розширити та поглибити знання дітей про традиції святкування дня святого Миколая в Україні;
·                       удосконалити вміння складання по схемах в оригамі;
·                       удосконалити вміння оздоблення виготовленої роботи.
Обладнання та матеріали:
Зразок виготовленого ангела( додаток 1), схема виготовлення, кольоровий картон, пінопластові кульки, стрічки для оздоблення, клей, зубочистки, ножиці, аудиозапис новорічних мелодій, мультимедійний проектор.

Тип заняття: формування нових знань і вмінь.
Хід заняття
І. Організаційний момент.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Керівник гуртка:
Добрий день! Йдуть перші дні грудня… До веселих Різдвяних свят ще цілий місяць. Та до дітей різдвяні радощі приходять значно раніше, разом із днем Святого Миколая.
Тема нашого заняття: виготовлення подарунка – ангела у техніці модульного оригамі. Ми будемо працювати  за таким правилом:
Японське прислів`я:
Розкажи мені – я почую,
Покажи мені – я запам`ятаю,
Дай мені зробити – я зрозумію!
2. Метод «Мікрофон»
-  Що ви знаєте про це свято?
-  Чи це християнське чи язичницьке свято?
-  Коли воно святкується?
-  А чого ви чекаєте від цього свята?
-  Чи траплялась з вами  якась чудова пригода цього дня?
Звучить пісня  «Хто, хто Миколая любить?»

ІІІ. Оголошення теми, мети заняття.
Керівник гуртка:
Сьогодні ми згадаємо або дізнаємося хто такий Миколай, про традиції святкування свята в українців і навчимося виготовляти обов`язковий атрибут свята – ангелочок. А ще проведемо невеличку вікторину та розгадаємо загадки на зимову тематику.


Керівник гуртка: Саме Святому Миколаю довгими зимовими вечорами пишуть дітлахи листи.
Гуртківці читають листи:

1 лист:
«Святий Миколаю! Я знаю, що скоро наступить той день, коли Ти будеш розносити всім людям подарунки. Я думаю, що ти не забудеш про мою родину, а особливо про мене. Я хочу, щоб Ти всім моїм рідним і мені приніс здоров`я. А ще хочу, щоб ти мені приніс шоколадні цукерки, мандарини та гарний подаруночок. Я буду тобі дуже вдячна і молитимусь за Тебе. Принеси то все Софійці.»
2 лист:
«Дорогий Миколаю! Я чекаю твого дня з нетерпінням. Змалку я знаю, що це найкращий день для дітвори... і тепер прошу постарайся не забути діточок, які чекають тебе з нетерпінням та принеси їм гарних подарунків .Ірина»
Керівник гуртка:
Звичай обдаровувати малих дітей в ніч на Святого Миколая є чи не у всіх християнських народів. Основується він на житті  та діяніях угодника Божого Святого Миколая.
Гуртківець:
Святий Миколай жив майже 1700 років тому у Візантії (народився близько 280-го року). Батьки Миколая – Феофан та Нонна – виховали сина достойною людиною, залишили йому чималий спадок. Однак Миколай не скористався багатством для власних цілей. Усе майно він роздав бідним. Будучи священником у Потарі, а потім архієпископом у місті Мири, цей угодник прославився надзвичайною добродійністю. Його постійною турбортою було піклування про немічних та вбогих. За переказами, Св. Миколай допомагав зі своїх заощаджень не лише тим, хто звертався до нього за поміччю, аленасамперед тим, що соромились просити. І, зауважимо, найчастіше робив це в таємниці. Повідають також, що силою молитви, глибокою вірою в бога творив Миколай чудеса: зцілював безнадійно хворих, втишував збурене море, припиняв розбрат, встановлював мир посеред війни... Тож не диво, називають його ще Чудотворцем.
На честь Св. Миколая по всьому християнському світі збудовано чимало храмів, широко відомі чудотворні його ікони. Цілком земна людина, не богочоловік, він є втіленням кращих моральних якостей. Християнська ж Церква , дбаючи про виховання побожного покоління, мудро формувала образ Св. Миколая не лише як милосердного покровителя, але й як вимогливого навчителя. Пригадаймо: перед святом Миколая батьки нагадують дітям, аби ті були чемні та щиро молилися, інакше Миолай не принесе довгоочікуваного дарунка, а то й взагалі покарає. Недарма ж бо святитель приходить до господи не один. Йому допомагають Ангел та Антипко (кумедний збитошний чортик). Для сухняних дітей гостинці має Ангел, а для маленьких грішників Антипко має різочки.
Цей день був днем радості й чудес для малечі. Напередодні діти малювали те, що їм хотілося зустріти або побачити в День чудес. На ніч вони приклеювали малюночки на вікна, а вранці їхні мрії збувалися. У цей день, починаючи із самого ранку, діти знаходили дарунки : у черевиках, під подушкою, на вікні, у кишеньці.Однак, чудеса відбувалися лише в тому домі, де малеча вже висповідалася і від усієї душі пожалкувала про свої погані вчинки та намірилася бути уважною, чуйною, доброю.
Не зайве зауважити, що Святий Миколай у західних країнах має ім`я Санта Клаус. Саме він приносить подарунки дітям. Ця паралель знову й знову свідчить про близькість України до європейських культурних традицій. У нашій країні шанують також «брата» святого Миколая – новорічного Діда Мороза. Проте він – істота казкова та ще й заїжджа.
(пісня про Святого Миколая)
V. Практична робота.
Керівник гуртка:  По повір`ю Святий Миколай прилітає на землю з дарунками в супроводі білосніжних ангелів, які допомагають збирати листи, готувати подарунки, прикрашати та розносити по домівках.
І сьогодні ми з вами виготуємо таких ангелів методом модульного оригамі, якими прикрасимо в кінці заняття нашу красуню ялинку та будемо чекати всіх Новорічних свят.
  Діти:
Святий Миколай іде.
На небі метушня і рух,
Янголята працю мають:
Білий тріпають кожух
Для Святого Миколая.

Інші лагодять санки,
Навантажують в них дари,
Запрягають два шпаки,
Розсувають сиві хмари.

Сів вже в сани Миколай
В митрі, в теплих рукавицях:
«Гей, янголе, поганяй,
Щоб на землю не спізниться!»

ІV. Формування нових знань та вмінь.
Техніка безпеки на гуртку.
1. Під час заняття не заважати іншим, не ходити з ножицями.
2. Під час користування ножицями не можна різати на ходу, вставати з місця.
3. Клей треба наносити тонким шаром, від середини до країв.
4. Закінчивши роботу клей щільно закрити.
5. Не можна, щоб клей потрапляв на обличчя, особливо очі.
 - Демонстрація зразка виготовленого ангелочка.

 - Спосіб його виконання:
Для роботи нам потрібно білий папір А-4, з якого за схемою квіткового модуля будемо виготовляти ангела. Пінопластові шарики, голографічний картон та зубочистки для голови, оздоблювальні мережки для крил. Працювати ми будемо у парах. Будьте готові  презентувати свої роботи в кінці заняття.



 (Заняття проходить під музичний супровід зимових святкових пісень)

Під час практичної роботи виконується

Фізкультхвилинка
Руки в сторони та вгору —
 На носочки піднялись.
 Підніми голівку вгору —
 Й на долоньки подивись.
 Присідати ми почнемо,
 Добре ноги розімнемо.



 Раз — присіли, руки прямо.
 Встали — знову все так само.
 Повертаємося вправно,

 Все виконуємо гарно.
 Вліво-вправо повернулись
 І сусіду усміхнулись.

VI. Підсумок заняття.
Керівник гуртка. Давайте разом підведемо підсумки нашого заняття.
Чому ви навчились на занятті?
Які базові форми вивчили?
Що нового ви дізналися про Святого Миколая?
Настав час прикрасити нашу ялинку. Кожна пара підходить до ялинки, прикрашає її своїм ангелом та приказує:
Миколай, Миколай,
Мені блага побажай!



(Гуртківці висловлюють свої побажання)





Конспект занятия в кружке начального технического моделирования «Мастерок».
Тема: Оригами.
Раздел темы: Цветы из треугольных модулей оригами и  цветочных модулей.
Цель занятия: Научить изготовлению цветов из треугольных модулей, цветочных модулей.
Задачи:
- формировать умение изготавливать цветы в технике оригами.
- развивать у детей творческую фантазию, воображение, совершенствовать конструкторское мышление, технические навыки.
- воспитывать трудолюбие, аккуратность, организованность, взаимовыручку.
Наглядные пособия: образцы готовых изделий, таблица с условными обозначениями оригами.
Материалы и инструменты: цветная ксероксная бумага, клей, зубочистки.
План занятия:
  1. Оргмомент. (Объявление темы, подготовка рабочего места, повторение правил техники безопасности)
  2. Повторение пройденного материала.
  3. Объяснение нового материала. ( Изготовление цветочных модулей)
  4. Практическая работа по изготовлению цветов.
  5. Итог занятия.
Ход занятия:
Организационный этап.
-Здравствуйте, ребята!
Сегодня мы продолжаем работу в технике оригами, работу с треугольными модулями и познакомимся с изготовлением нового вида модуля – цветочного.
Этот модуль более сложный, но мы постараемся его сложить.
Прежде, чем приступить к занятию давайте проверим , все ли у вас готово к занятию. Для работы нам нужны: прямоугольные и квадратные листочки для изготовления треугольных модулей, клей, зубочистки.
Сегодня мы будем работать с клеем, а значит повторим правила работы с клеем.
( Повторяем правила работы с клеем)
Проверочный этап.
Сначала давайте вспомним, что такое оригами? (Японское искусство складывания из бумаги)
Какие направления можно выделить в оригами?  ( оригами, сложенные в традиционной манере – из квадратного листа бумаги; оригами, сложенные из листа бумаги другой формы: треугольной, прямоугольной, пятиугольной и т.д.; модульное оригами – готовое изделие создается не из одного листа бумаги, а из двух, трех, четырех и т.д. одинаковых частей – модулей)
Какая бумага лучше подходит для изготовления модулей? ( Для изготовления модулей подходит практически любая бумага, имеющаяся под рукой, даже листы из старых журналов)
А мы в основном какую бумагу используем? ( Бумагу для принтера, это наиболее подходящая бумага для модульного оригами: она достаточно плотная и не слишком гладкая, поэтому модули не скользят при соединении и хорошо держатся. Цветная офисная бумага окрашена с двух сторон и не белеет на сгибах. )
Из какой фигуры мы складываем треугольные модули? ( Из прямоугольных листочков)
Объяснение нового материала.
Хорошо! А для изготовления цветочного модуля нам понадобится квадратный лист бумаги.
Сегодня мы будем учиться выполнять цветочный модуль на примере изготовления цветка, который вы потом можете подарить близким, друзьям.
Цветок состоит из трех рядов по 8 модулей в каждом, Приготовьте  модуль одного цвета. Раскройте его и согните по обозначенным линиям. Раскройте кармашек, Кармашек должен раскрыться в форме лепестка. Сделайте 8 таких заготовок для 1 ряда и 8 заготовок для 2 ряда.
Практическая работа.
Дети выполняют задание.
Теперь возьмитесь за уголки заготовки двумя пальцами и сведите их вместе. Также поступите с заготовками для первого ряда.
Вставляйте уголки заготовок для первого ряда в кармашки заготовок для второго ряда. На уголки второго ряда надевайте обычные треугольные модули третьего ряда.
Когда три ряда будут готовы, замкните их в кольцо.
Для чашелистиков приготовьте 6 зеленых модулей. Склеивайте их друг за другом, повернув прямым углом в центр. Получатся чашелистики конусообразной формы.
Смажьте клеем уголки модулей третьего ряда цветка и внутреннюю поверхность чашелистиков.
Сведите все уголки цветка вместе и вклейте внутрь чашелистика. Следите, чтобы уголки равномерно распределились вокруг цветка чашелистика. Подержите детали, пока не схватится клей.
Молодцы!  С заданием справились.
А сейчас сделаем из листочка бумаги размером 6*6 см  цветочный модуль, который будет служить сердцевиной. Но сначала поучимся на более большом листе.
Итак, повторяйте за мной.
Положите квадратный лист бумаги перед собой. Наметьте линии диагоналей, согнув и разогнув его. Переверните.
Наметьте серединные вертикальную и горизонтальную линии, согнув и разогнув листочек бумаги. Переверните.
Сложите одновременно по всем намеченным линиям. Получилась базовая форма двойной квадрат.
Расположите форму «входом» вниз и загните края к середине спереди и сзади.
При загибании краев получилось 4 кармана. Раскройте один из карманов и расплющите его.
Перелистните левую часть заготовки направо.
Выполните ту же операцию с парным карманом, а также с двумя оставшимися.
Раскройте заготовку на стороне без кармана. Загните края к середине.
Загните уголок.
Выполните тоже самое еще 3 раза.
Полученную заготовку полностью разверните.
Нажмите на середину листочка бумаги с намеченными складками, чтобы он стал вогнутым. Теперь собирайте окончательный модуль.
Начнем с левого верхнего угла. Возьмитесь руками за края бумаги в местах. Заведите складки назад, за угол квадрата. Складки должны встретиться сзади.
Края полученного лепестка загните к середине по ранее намеченным складкам.
Загните уголок во внутрь.
Перелистните правую часть полученной фигурки налево. Точно так же выполните следующий лепесток. Снова загните края лепестка и уголок. Выполним тоже самое еще дважды. А теперь для закрепления выполним из цветного квадратика.

Контрольный этап.
Наше занятие близится к завершению. Давайте еще раз повторим основные этапы при изготовлении цветочного модуля. (Повторяем).
Заключительный этап.
Все молодцы! Работали сегодня дружно, друг другу помогали. С работой справились. Понравилось?
Что сложного было? На следующем занятии мы закрепим изготовление цветочного модуля.
А сейчас давайте уберем рабочее место.
Спасибо всем за работу!





Комментариев нет:

Отправить комментарий